Skip to content

Una gran proposta!

29/05/2011

Fa uns quants dies vam rebre aquest mail d’una noia que s’oferia, des de la distància, a participar en el moviment. Hem cregut oportú difondre la carta perquè tothom pugui formar part de la iniciativa que ha tingut. Animeu-vos a participar!

Hola, companys i companyes,

Em dic Anna Picas Alabau. Sóc de Ripoll, tot i que ara, per estudis i feina, visc a Barcelona. La meva germana, la Laura és acampada amb vosaltres a Vic, aquests dies, i el cap de setmana em va estar explicant com és tot, què feu i vam estar veient les diferències i semblances amb la de Barcelona, on vaig tan sovint com els exàmens i la feina m’ho permeten.

Parlant d’això, se’m va acudir una idea que potser us interessa i que m’agradaria tirar endavant, si hi voleu comptar:

A diferència d’altres etapes de la humanitat, avui dia tenim allò que anomenen consciència històrica. Es dona el cas, avui dia, que tenim, a més, la tecnologia i mitjans per fer-nos sentir i difondre les nostres idees, cosa que heu fet magníficament a facebook, blog i twitter. No obstant, hi ha una cosa que em va fer reflexionar: als documentals d’història contemporània, solen entrevistar supervivents de l’holocaust, la guerra civil, etc. Són gent gran que, no obstant recorden els fets i com van ocórrer, sovint ja no poden recordar com es sentien o què els passava pel cap. I és aquí on entra la meva idea: evidentment no vivim una guerra o un holocaust, però sí que crec que aquest moment i la vostra tasca són importants, i molt. Jo no puc ser a l’acampada, i és una cosa que em fot bastant, i m’agradaria saber què passa per les vostres ments, tal i com ho vaig fer el cap de setmana, però cada dia.

La meva proposta és fer un “dietari dels indignats”, on posar, no la part informativa que teniu perfectament al facebook i blog, sino les vostres emocions, les impressions, les anècdotes que viviu cada dia i l’ànim que us desperta el suport d’una persona gran, la reacció contrària d’una altra, la notícia de que l’acampada és considerada “il·legal” (me n’acabo d’assaventar, quina merda, per cert), el resultat de les municipals… La idea seria que, quan algú de vosaltres tingués un parell de minuts, redactés les seves impressions del dia i me les enviés en aquest e-mail (amb fotos, si en teniu, sino no passa res, l’important és el que podeu relatar d’aquesta experiència). Jo m’encarregaria de donar-li coherència (corregir sintaxi, ortografia i demés aspectes formals) i traduir-ho al castellà i a l’anglès per fer dos diaris paral·lels i arribar al major nombre de gent possible. Com a signants de cada entrada del diari podrien constar nicknames, inicials o els vostres noms, com vulgueu. Jo tansols seria l’editora, però és una feina que estaria contentísima de poder fer i un material que crec que pot tenir molta importància per a la gent que no podem ser allà, en totes les activitats, formant part cada dia d’aquest esdeveniment històric que ens retorna als que havíem estat escèptics la fe perduda en els nostres veïns.

Espero la vostra resposta i, sigui quina sigui, us agraeixo per endavant la vostra atenció, la vostra confiança i el vostre enorme esforç de ser a la plaça cada dia, essent la veu de tots els que no podem ser-hi però estem, igual que vosaltres, indignats i indignades.

Moltísimes gràcies i moltíssims ànims i suport!!!

Anna Picas Alabau

Anuncis
4 comentaris leave one →
  1. roser permalink
    29/05/2011 12:42

    moltes gràcies Anna Picas … una idea estupenda … a veure si es pot tirar endavant aquest dietari … no sé si haurem d’enviar les impresions a un mail concret o com va això … estaré en contacte … no sé massa com van les noves tecnologíes però procuro estar al tanto, i ja demanaré ajuda si no me’n surto … gràcies de nou
    roser

  2. 29/05/2011 14:11

    Hola Roser, i hola a tots i a totes
    Podeu enviar-me les vostres impressions, pensaments i textos en forma de diari, i també fotos si en teniu a la següent adraça d’email: morganaofavallon@gmail.com
    Aquesta nit obriré el wordpress i posaré aquí l’adreça perquè el pugueu visitar i a mida que m’aneu enviant cosete les aniré pujat i traduint ^^
    Moltes gràcies a tots i totes i molts d’ànims!!!!

  3. Elena permalink
    29/05/2011 15:51

    Hola Anna, trobo molt interessant i sobretot molt necessària la teva proposta. Penso que d’aquesta manera és poden anar transmetent valors com poden ser el respecte, la transparència i la plenitud que penso que son basics per a qualsevol persona que vulgui viure feliç i en respecte al que ens envolta.

    M’és endavant, si necessites ajuda alhora de portar aquesta gran tasca tant interessant, m’hi ofereixo voluntària, que sàpigues que pots contactar amb mi. Jo també estic (tant com puc) a l’acampada de Vic, i crec que les acampades son uns moviments molt important que ens els hem de sentir nostres; tant nens, joves, com gent gran. I crec, que només aconseguirem grans canvis, si tothom en forma part (d’alguna manera o altre) donant la seva opinio i intentan transmetre als altres els seus coneixements per fer-nos reflexionar a tots plegats.

    Crec que REFLEXIONANT ÉS TROBEN SOLUCIONS PER ARRIBAR A UN MON MILLOR.

    Hi esteu d’acord?

    elena

  4. 30/05/2011 09:12

    Hola Elena! Hi estic totalment d’acord!!
    Ja que t’ofereixes, et proposo una cosa: com que els acampats tenen activitats i molta feina cada dia, si algun dia hi ets o hi passes encara que sigui una horeta o dues, o cinc minuts, estaria molt bé si puguéssis recollir les impressions de la gent (o les teves mateixes), què els passa pel cap i en definitiva allò que posarien en un diari personal, però sobre l’acampada i el moviment. Si m’enviéssis això per mail, seria material que també podria posar al wordpress 🙂
    Moltes gràcies i molts ànims a tots i totes!!

Deixa un comentari

