Skip to content

Acta assemblea general 17/6/2011

18/06/2011

Ordre del dia:

1. Ronda valoracions de la setmana

2. Repas comissions

3. reflexió sobre l’ús de l’espai públic

4. Acampada Infantil

5. Manifestació del 19J

A les 19:20 iniciem l’assemblea.

  1. Ronda valoracions de la setmana

El dilluns va ser el primer dia sense pernoctacions i per tant es van recollir totes les coses que hi havia, així com desmuntar les lones etc. El material està a casa de l’Oriol i La Torratxa, i es demana que la gent que vulgui recollir quelcom de la seva pertinència es posi en contacte amb ell.

Dimarts, un grup nombrós de l’Acampada Vic, vam anar a Barcelona a la mobilització “Aturem el Parlament 14/15J”. Expliquem vivències.

  1. Repas comissions

Comunicació:

  • estem difonen al·legacions a la llei òmnibus. S’ha enviat email amb el document que cal signar i les instruccions de com entregar-lo. El document també es troba en el punt d’informació.
  • proposem fer un diari, en principi setmanal, i llavors ja està. S’intentarà tenir el primer número el 19J
  • es llegeix i s’aprova el Comunicat de condemna a la violència
  • expliquem els canvis d’organització a la nostra comissió: a partir d’ara ens organitzem amb subcomissions: interna, difusió, extensió. La Interna s’encarregarà de mantenir un diàleg constant i ser una referència comunicativa per les demés comissions així com fer fluir la informació entre les mateixes. La de Difusió, s’encarregarà de donar a conèixer a la societat tot el referent al moviment. La d’Extensió, serà qui es posarà en contacte amb les altres acampades, anar als diferents pobles etc. Em decidit reunir-nos es dilluns per programar tota la setmana, així que haurem de rebre tota la informació de la resta de comissions abans d’aquest dia.
  • Falta gent a la comissió de comunicació així que fem una crida a nous membres

Continguts:

  • No s’han pogut reunir. Intentaran reunir-se la setmana vinent.
  • Es fa una crida a la comissió de continguts que intentin trobar-se i reprendre l’activitat. Els donem molts d’ànims.

Activitats:

  • Es van trobar de forma espontània, van decidir que continuarien amb la comissió.
  • La participació dins la comissió es rotativa
  • Estan d’acord amb el calendari d’actes i activitats que es va proposar la setmana passada
  • Han decidit que faran una activitat cada setmana

Infraestructures:

  • Intentaran abastir el material necessari a totes les comissions
  • Es plantegen el futur i quines línies obrir: fer una base de dades amb contactes i què poden aportar de material
  • Estan pendent del camí que pren el moviment
  • Volen fer un intranet per coordinar-se millor
  • Es trobaran els dilluns, la primera reunió la faran el 4 de juliol
  • Fan una crida perquè s’apunti gent a la comissió

Es recorda el calendari:

Aquest calendari va ser proposat la setmana passada i de moment és el que tenim com a referència.

Dilluns: reunió comissions

Dimarts: debat

Dimecres: assemblea coordinació

Dijous: activitats als barris, debats plaça etc.

Divendres: assemblea general

Dissabte: prendre la plaça fent una activitat i cassolada a les 20h

Diumenge: porta’t a cadira i parla, a les 19h

Es comenta el següent:

  • Que el calendari és molt atapeït i que potser no l’atraparem
  • És important utilitzar bé la plaça durant 3 dies a la setmana
  • Es proposa de reduir els debats, i aprofitar les festes majors per fer punts d’informació i expandir el moviment

Finalment i tenint en compte que la setmana vinent hi ha la revetlla de sant Joan es proposa el següent calendari de funcionament:

Calendari setmana vinent: 20-26 de juny

Dilluns: assemblea de coordinació i de comissions.

Divendres: assemblea general.

Dissabte: comença l’acampada infantil.

Diumenge: porta’t la cadira i parlem

3. Reflexió sobre l’ús de l’espai públic

Per primera vegada en tots aquests dies, tenim un regidor de l’ajuntament (ERC) que participa a l’assemblea. L’escoltem. Ens dona les gràcies pel comportament exemplar que segons ell hem tingut. Fa poc que està de regidor a l’ajuntament (està a convivència i seguretat). S’ha llegit els mínims de l’acampada de Vic, i diu que gairebé hi està d’acord en tot, i molts dels punts estan al programa del seu partit. Considera que hi ha hagut diàleg entre acampats i ajuntament, que s’ha coordinat satisfactòriament el tema lavabos i que avui retiraran els contenidors, i que això es fa de comú acord. Proposa de mantenir el punt d’informació els dimarts i dissabtes que és quan hi ha mercat. La resta de dies demanarien de retirar-lo. Demana que reflexionem sobre els cartells enganxats a l’ascensor per considerar retirar-los. El ninot i panells també que reflexionem sobre si ho mantenim o no.

S’obre el torn de paraules:

  • Es diu de no tocar el punt d’informació i deixar-lo com està
  • Es diu de fer-lo mòbil, una furgoneta i que vagi amunt i avall
  • Es proposa de fer enquesta a la població de Vic per saber que pensen els ciutadans
  • Es proposa de fer un punt d’informació de disseny i involucrant al Centre d’Arts Contemporànies de Vic (ACVIC), que ara el juliol fan un taller de mobiliari urbà mòbil i potser podríem aprofitar parts dels materials que utilitzin o dissenyin. Se’ls ha de fer la proposta.
  • Es comenta la importància de que sempre hi hagi algú. Per això s’ha fet un quadre d’horaris, amb 2 torns de matí (10h a 14h) i tarda (16h a 20h)
  • Volem estar al carrer, i el punt d’informació és el nostre punt de trobada, no el toquem.

Decidim que el punt d’informació es queda així com el ninot de la ·”ndignada”. Traurem els cartells de l’ascensor. Sobre el disseny final del punt d’informació quedem a l’espera de la resposta del Centre d’Arts Contemporànies de Vic (ACVIC).

  1. Tema Acampada infantil

Es comenta sobre l’acampada infantil que tindrà lloc a la plaça de Vic el dissabte 25 de juny i diumenge 26. Explica l’organització, les activitats i mostra el cartell que s’ha dissenyat per la ocasió (tenim tota la informació al bloc).

Es diu que cadascú hauria d’imprimir el cartell i penjar-lo en llocs d’interès de cada municipi per fer-ne el màxim de difusió

Han fet un quadre amb les diferent activitats i es demana que la gent s’apunti a les diferents activitats per organitzar-les. Es demana la màxim participació.

  1. Manifestació del 19J

Diumenge l’Acampada a Vic en massa es desplaçarà a Barcelona per participar en la manifestació de protesta per les retallades i el context econòmic i social. Ens trobarem a les 14h a plaça per dinar (que cadascú es porti el menjar) per llavors agafar el tren de les 15:28. El punt de trobada a Barcelona, per qui hi vagi pel seu compte, és a la Plaça Universitat a les 16:30. Us hi esperem a totes!!

A les 21:40 dissolem l’assemblea, a Vic, 17 de juny de 2011

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: